Dabar gyvi jauni ir vidutinio amžiaus žmonės turi galimybę gyventi 100+ metų būdami puikios sveikatos ir šviesaus proto. Jei nori prisijungti prie šio klubo – skaityk toliau.

Tai pasiekiama per paprastą sistemą.

• Darai dalykus, kurie leidžia jaustis puikiai kuo daugiau valandų per parą ir dienų per metus.
• Puiki savijauta, kaip besitęsiantis procesas, per dešimtmečius leidžia gyventi ilgai ir išvengti sveikatos problemų.
• Pasikliauni moderniomis technologijomis, kurios žada prailginti gyvenimą papildomais dešitmečiais.

Bet apie viską iš eilės.

Stop

Pirmiausia reikia (sau) atsakyti į klausimą – kam tau to reikia? Atsakymai gali būti įvairūs. Tačiau privalai suprasti, kad stebuklingos piliulės nėra. Jei nori gyvenime būti stipresnis ir gauti geresnius dalykus, sąlygas, patirtis – turi pasiryžti – nes lengva nebus. Gyvenime gauni tik tai ko nusipelnai.

Sunkūs pasirinkimai – lengvas gyvenimas. Lengvi pasirinkimai – sunkus gyvenimas.

– Jerzy Gregorek

PRINCIPAS NR1 • PUIKI SAVIJAUTA

Smegenys yra neatskiriama kūno dalis. Jei nori pasiekti maksimalų protinį efektyvumą neužtenka tobulinti vien tik savo mąstymo procesus. Proto pajėgumas yra tiesiogiai susijęs su fiziniu kūno pajėgumu.
Ne be reikalo visas šitas reikalas vadinasi „raumeningas protas“.

Plius tai, jog didelė dalis džiaugsmo gyvenime kyla iš to kur ir kaip naudojiesi savo kūnu. Jei nori jaustis maksimaliai gerai, turi atitinkamai treniruoti visą savo organizmą. Keista ir įdomu, kad kartais tam reikia mažiau laiko ir pastangų nei atrodo.

Galbūt girdėjai tokias nuostatas: Pusryčiai yra svarbiausias dienos maistas; geriausia yra valgyti daug kartų per dieną, bet mažomis porcijomis; be asmeninio trenerio nieko nepavyks; bėgiojimas yra geriausias būdas numesti svorio; pamiegosiu kai numirsiu; vakarienė storina…

Jei gyvensi pagal tokias paradigmas nutiks vienas įdomus dalykas – visada būsi pavargęs, niekad neturėsi laiko, numirsi anksti, o tavo lavonas svers baisiai daug.

Raumeningame Prote mes kalbame apie visapusiškas organizmo treniruotes, kurių rezultatai leidžia turėti stiprų ir lankstų kūną, atsparų traumoms ir senėjimo procesams. Toks kūnas tampa galingu įrankiu, kuriame yra pasodintas tavo valdymo centras – smegenys.

Žemiau aprašomi metodai yra efektyvūs ir veikiantys, tačiau ne kiekvienam. Sveikata yra ne mados reikalas, ne sporto salės abonimentas ir ne nuotraukos Instagrame.

Jei nori, kad smegenys, raumenys ir likęs organizmas funkcionuotų atitinkamai svarbu nuolatos palaikyti evoliucinius išgyvenimo procesus. Naudoti kūną tam, kad jis ir buvo sukurtas.

 

PRINCIPAS NR2 • STRESAS + POILSIS = STIPRESNIS TU

Sulaukus maždaug 20 metų, žmogaus kūnas nustoja vystytis ir pamažu pradeda senti. Baisoka ar ne? Einant dešimtmečiams raumenys atrofuojasi ir sustabarėja, raiščiai sukietėja, sąnariai sudyla.

Nueini užsiregistruoti klubo sąnario keitimo operacijai, pasilenki užsirišti bato ir pyst, pasitempi nugarą. 
Iš pykčio pradedi prakaituoti, riebiai nusikeiki ir pamiršti ko čia išvis atėjai.

Nustoja gamintis smegenų ląstelės, hormonai, nebesiformuoja nauji neuronų tinklai. Darosi sunkiau atsiminti ir išmokti kažką naujo.

Grįžti namo su Uber, įsipili per du pirštus ir lendi į Facebook, kad užsimirštum apie save ir „pasidžiaugtum“ kitų gyvenimais.

Organizmo susidėvėjimas yra natūralūs evoliucinis procesas. Tačiau pasitelkus viską, ką mes dabar žinome, organizmo susidėvėjimas gali būti stipriai pristabdytas. Vėlgi, reikia naudoti savo kūną tam, kad jis buvo sutvertas.

#1 INTERVALINĖS TRENIRUOTĖS

Misija – Padaryti treniruotes trumpesnes ir sunkesnes

Taip galima greičiau pasiekti norimą kūno kompoziciją, sutaupyti laiko, geriau jaustis ir treniruoti organizmą efektyviau susidoroti su stresoriais visose gyvenimo srityse.

Kai padedi savo kūną į ekstremalią situaciją tai gali būti labai sunkaus svorio kėlimas, labai greitas bėgimas, šaltis, karštis, kvėpavimo pratimai – sukuri kontroliuojamą stresą.

Stresas yra nei geras nei blogas. Stresas yra natūrali organizmo reakcija.

Signalas, kad reikia pasiruošti ir susidoroti su iškilusiu iššūkiu. Nuolatos treniruojantis aukšto streso situacijose išmoksi pakelti vis didesnį stresą. Organizmo sugebėjimas nuolatos stiprėti ir daryti tai kas anksčiau buvo neįmanoma persipila į kitas gyvenimo sritis.

Intensyvios bet trumpos treniruotės reikalauja didelės energijos iškrovos. Pailsėjus trumpą laiko tarpą – kartoti. Progresuojant galima didinti apkrovą ir/arba trumpinti pertraukas.

Poilsis yra kita medalio pusė. Būtina suteikti organizmui visas reikalingas sąlygas, kad sistemos galėtų atsistatyti po intensyvaus fizinio krūvio. Tai pasieksi aprūpinęs organizmą kokybišku maistu ir pakankamai miegodamas. Sėkmingai atsistatęs organizmas tampa stipresnis ir atsparesnis fiziniam ir emociniam krūviui ateityje.

Paprastai sakant, laikui bėgant gali pakelti sunkesnius daiktus, nubėgti toliau ir greičiau. Tuo pačiu įgauni daugiau pasitikėjimo savimi. Nebepasiduoti aplinkinių įtakai, gali atlaikyti į tave adresuotą agresiją ir spaudimą.

#1 TARPINIS BADAVIMAS

Misija – Pažaboti alkį, efektyviau auginti raumenis ir greičiau deginti riebalus

Dar visai nesenai, prieš du ar tris šimtus metų maisto nebuvo apsčiai. Žmonės pergyvendavo laiko periodus kai neturėjo nieko valgyti. Ir tai buvo normalu. Žmogaus sugebėjimas išgyventi be maisto leido mūsų rūšiai išlikti per sunkmečius, visa tai tam, kad galėtume pratęsti savo rūšį ir perduoti genus į ateitį.
Iš kitos pusės, jei žmogaus organizmas yra nuolatos sotus ir patenkintas jis tampa tingus, nes nebereikia stengtis ir išgyventi. Evoliuciniai išlikimo procesai išsijungia ir tavo genų laukia komfortabilus išnykimas nuo žemės paviršiaus.

Valgyti visą dieną ir nereguliariais periodais yra kenksminga. Organizmas negauna laiko atlikti išsivalymo procesų, (autofagijos) nes nuolatos turi apdirbinėti naujas maistines medžiagas. Kadangi maisto yra apsčiai, organizmas pradeda kaupti kalorijas atsargai ir riebalai palengva vyniojasi aplink bambą.
Jei niekad neateina laikas, kai kalorijos tampa deficitu (tarpinis badavimas), organizmui nėra prasmės naudoti energijos rezervą.

Kalbant apie normalų kūno svorį labai svarbu ką ir kokiais kiekiais valgai. Tačiau nemažiau svarbu kada valgai ir kada ne. Idėja čia paprasta – valgyti tik nustatyto valgymo lango laiku. Studijos rodo, kad optimalus valgymo langas trunka tarp 9 ir 8 valandų, kol esi aktyvus.

Badaujant yra pristabdoma kai kurių sistemų veikla. Jų tarpe ir žmogaus augimo hormono (ŽAG) gamyba. ŽAG yra vienas iš žaidėjų, kai kalba sukasi apie raumens augimą. Treniruotė tuščiu skrandžiu dar labiau pristabdo ŽAG išsiskyrimą. O tada, kai jau sočiai prisikerti, ŽAG, gamyba šokteli į viršų.
Suporavus tai su padidintu jautrumu insulinui, kuris nustumia maistines medžiagas ten, kur tu nori, kad jos atsidurtų, sukuri labai rimtą pretekstą mėsai augti ant savo kaulų.

Tarpinis badavimas suteikia ir daugiau praktinių privalumų:

• Sumažinant valgymo kartus per dieną – sutaupai laiko ir turi daugiau energijos dienos eigoje.
• Sumažinus vartojamų angliavandenių kiekį išnyksta gniuždantis ir mirtinas alkio jausmas.
• Per laiką pakeiti savo metabolinius procesus taip, kad nebereikia užkandžiauti.

#2 KVĖPAVIMO PRATIMAI

Misija – efektyviau aprūpinti sistemą deguonimi

Be maisto gali išbūti mėnesį. Be vandens savaitę. Be oro? Minutę? Su tinkamu pasiruošimu ir daugiau, tačiau ne tai svarbiausia.

Deguonis dalyvauja svarbiausiuose metaboliuose procesuose, tačiau kas nutiktų jei sugebėtum kvėpuoti ir panaudoti deguonį efektyviau nei tai darai dabar?

Atsargiai, nes tai turi šalutinį poveikį:

• Geresnė stresinių situacijų kontrolė
• Daugiau kasdienės energijos
• Kokybiškesnis miegas
• Efektyvesnis kūno gijimas

Stiprus raumenynas leidžia stipriau kvėpuoti, stipri kraujotakos sistema geriau išnešioja deguonį. Tačiau nemažiau svarbu ir gera laikysena ir tai kaip kvėpuoji kasdien.
Taisyklinga laikysena = įprotis būti išsitiesus + stiprūs ir tamprūs raumenys.
Matai, sakiau, kad viskas čia susiję.
Stiprus kūnas, aprūpintas deguonimi ir energija gali ištverti ilgas darbo valandas ir yra puiki bazė tavo smegenų valdymo centrui.

 

#3 ŠALČIO TERAPIJA

Misija – nenumirti

Tavo organizmas, trūks plyš, stengiasi palaikyti 37C temperatūrą vidaus organuose ir aplink. Kitaip – mirtis.
Kalorija yra mato vienetas, kuris nurodo kiek potencialios energijos yra maiste, kurią kūnas galės sėkmingai paversti į šilumą.

Kuo šaltesnė aplinka, tuo greičiau vėsta kraujas, tuo daugiau kalorijų reikės palaikyti šilumai. Dar vienas, aukštas bėgis, tavo baziniam metabolizmui. Šaltis yra iš aplinkos kylantis stresorius ir šiaip jau vengtinas dalykas. Galbūt todėl organizmo santykis su šalčiu pradėtas tyrinėti nesenai.

Tam kelią stipriai pramynė Wim Hof ir pramynė tikrai įspūdingai. Nubėgo maratoną basomis per sniegą. Žygiavo į Everestą ir Montblaną, su batais, tačiau tik su šortais. Arba 1val ir 44min praleido apipiltas ledu. Dar nuplaukė 122 metrus Suomijoje, po ledu, vėlgi, tik su savo ištikimaisiais šortais.

Idėja gan paprasta – treniruotės šaltyje stiprina tavo organizmą. Šaltas dušas yra labai paprasta ir tuo pačiu efektyvi kasdienė praktika, kuri užtikrina energijos dozę. Tai vyksta dėka suaktyvinos kraujotakos ir galingo geros savijautos neurochemikalų kokteilio, kuris užlieja smegenis.

Plius, kai pirmas dalykas ryte yra pergalė prieš savo tingius ir komforto trokštančius žmogiškus poreikius – pradedi dieną išties galingai.

Juk sakiau, kad nebus lengva.

Disciplina išlaisvina.

– Jocko Willink.

 

#4 ILGAAMŽIŠKUMAS

Misija – 130 metų ir toliau

Mes dar nežinome visko apie žmogaus kūną. Tai jog puiki kasdienė savijauta veda prie ilgaamžiškumo yra tik teorija.
Mokslas žino, jog visos aukščiau aprašytos praktikos teoriškai veda prie ilgaamžiškumo, tačiau šiandien tiesiog nėra pakankamai šimtamečių žmonių, kurie nuo jaunystės būtų praktikavę tarpinį badavimą, valgę sveiką maistą ir nuolatos treniravę savo kūną.

Plius tai jog mokslas nestovi vietoje. Spėjama, kad poros dešitmečių bėgyje mes jau turėsime veikiančias ir visuomenei prieinamas terapijas, kurios leis pristabdyti o gal net visai išjungti organizmo senėjimo procesus.
Kol tokios terapijos taps realybe, pasirūpinti savo kūnu atrodo kaip velniškai geras pasirinkimas. Juk tikslas yra prailginti sveiką ir energingą gyvenimą.

Mes stovime ant dar vieno slenksčio pasaulio istorijoje. Kadaise žmonės keliavo per vandenynus į naująjį pasaulį. Kadaise investavo į Apple ar Facebook. Kažkada ateityje ir mus matys kaip tuos pionierius, kurie nežinojo į kur brenda, bet po keliasdešimt metų buvo labai laimingi dėl kai kurių savo paikų pasirinkimų ir investicijų.

 

avatar
  Prenumeruoti  
Pranešti