Kai kalba sukasi apie itin aukštą protinį ir fizinį aktyvumą, tiesiog būtina kalbėtis apie tinkamą maistą. Tačiau šiandien super lengva pasimesti tarp mitybos ekspertų patarimų, dietų, mokslinių studijų ir to kas yra parduotuvių lentynose.
Angliavandeniai prieš riebalus. Baltymai prieš angliavandenius. Vegetarai prieš omnivorus. Veganai prieš visus. Saulės šviesos valgytojai prieš absoliučiai viską, kas žinoma žmogui. Užteks vieną kartą. Susipriešinimas neneša naudos – žinojimas išlaisvina.

Raumeningo Proto filosofija paprasta.

Valgom tai ką valgėm tūkstančius metų, pridedam tai ką geriausio sukūrėm dabar ir atmetam viską kas gadina sveikatą.

Todėl tikras ir geras maistas turi:

• Aprūpinti smegenis ir kūną energija
• Aprūpinti organizmą reikalingomis medžiagomis
• Suteikti ilgaamžę ir stiprią sveikatą
• Leisti atrodyti ir jaustis puikiai

Galima ir reikia detaliau kalbėti apie didžiausius mitus ir tendencijas, stipriai suformavusias mūsų mitybos įpročius. Tačiau receptas ilgaamžiškumui, smegenų, kūno sveikatai ir puikiai savijautai yra žemiau.

 

#1

 Švarus valgymas

Sveikas organizmas gali efektyviai neutralizuoti ir pašalinti toksinus bei kitas pašalines medžiagas, kurios natūraliai atlieka po metabolinių procesų. Visas maistas savyje turi medžiagų, kurios nėra naudingos. Net kvėpuojant mes kuriame elementus, kuriais būtina atsikratyti.

Užkrovus savo kūną papildomu kiekiu toksinų ateinančių iš kenksmingo maisto ir aplinkos, organizmui reikia sunaudoti dar daugiau energijos kad išmestų visas tas atliekas. Vietoje to, jog pilnu pajėgumu būtų palaikomi kiti gyvybiniai procesai.

Maisto produktai, kurie yra tiesiog žalingi:

• Miltai
• Cukrus ir saldikliai (su išimtimis)
• Trans riebalai

Šie produktai yra sukurti žmogaus. Grynoje formoje jų nėra gamtoje, todėl organizmas neturi sugebėjimo su jais tinkamai susitvarkyti. Žmonės valgantys šiuos produktus reguliariai turi padidintą riziką visam spektrui sveikatos sutrikimų.
Todėl atsisakius arba iki minimumo sumažinus tokį maistą žengi stiprų žingsnį link geresnės kasdienės savijautos ir sveikatos likusiame gyvenime.

Jei tavo racione yra tikrai daug prasto maisto – nenusimink – tu dar turi vilties. Tiesiog imti ir atsisakyti kenksmingo maisto nepavyks, nes valgyti vistiek reikia. Todėl viena iš taktikų yra valgyti daugiau gero ir naudingo maisto, išstumiant iš savo raciono nevertingas ir tuščias kalorijas.

#2 Atsisakyti kalorijų baimės


Kalorija yra smegenų ir kūno kuras, todėl jos nereikia bijoti.
Plačiau apie tai gali pasiskaityti atskirame straipsnyje. Tačiau užtenka ir trijų faktų.

a) kalorija nelygu kalorijai. 500g cukraus turi apie 2000 kalorijų, bet negali kasdien valgyti tik cukraus.
b) smegenys sunaudoja apie 20% suvalgytų kalorijų. Jei nori mąstyti efektyviai ir greitai, prisiminti dalykus, generuoti naujas idėjas – privalai kūrenti smegenis kaip turi būt.
c) viršsvoris, tai kaip jį sumažinti ir išvengti, yra kompleksinis procesas ir sveikas kaloringas maistas yra šio proceso dalis.

Maistas ir valgymas suteikia malonumą. Kartu tai ir socialinis reiškinys, kuris mums yra labai svarbus. Todėl net negalvok savęs žudyti salotomis, grikiais ir vištienos file be prieskonių.
Dieta yra tiesiog tavo valgymo įpročiai, todėl visi mes jau turime po asmeninę dietą. Tačiau jei nori gyventi ilgai ir sveikai mesk iš galvos visas lieknėjimo ar raumenų auginimo dietas. Dieta turi susidėti iš tokio maisto, kokį gali valgyti nuo dabar iki gyvenimo galo, o pakeliui mėgautis kiekvienu kąsniu be neigiamo šalutinio poveikio. Pasidomėk pasaulį užkariaujančia Paleo dieta.

Prieš tai kai pradėsime kalbėti apie konkrečius maisto produktus ir dietas reikia suprasti, kad svarbiausia ir yra maistas.

#3 Maistas, kuris yra kuo arčiau savo   pirminės formos

Tai nereiškia užsiimti žaliavalgyste ar gerti vien sultis. Šie metodai gali būti panaudoti taktiškai, tačiau kaip ilgalaikė mityba visam likusiam gyvenimui nėra geras pasirinkimas.
Kai kurie maisto produktai reikalauja apdirbimo temperatūra ar kitais metodais. Nes tada jų maistinės medžiagos tampa geriau įsisavinamos. Tuo pačiu, maisto gamybos procesai, padeda pašalinti dalį kenksmingų medžiagų.

Didelė dalis vartojamo maisto mus pasiekia iš parduotuvių lentynų, kur visko ir visada yra apstu. Toks komfortas turi savo kainą. Maisto produktai auginami ir gaminami itin dideliais tempais. Gamyba sunaudoja labai daug žemės resursų. O augdamas maistas negauna pakankamai mums taip reikalingų maistinių medžiagų.

Paprastai sakant – stenkis vengti maisto pakuotėse. Nevalgyk to, ko tau promočiutė nebūtų atpažinusi kaip maisto. Galų gale tikrai tikiu jog turi proto. Bent jau girdėjai kas yra sveikas maistas ir kas yra nesveikas maistas.
Kai geriau pagalvoji, koks absurdas jog mes išvis turime atskirą kategoriją maistui, kuris yra nesveikas.

#4 Maisto papildai

Naudinga kaip maisto papildus matyti ne vien tabletes ir miltelius. Rauginti kopūstai ir rūgpienis yra puikūs probiotikų šaltiniai. Braziliški riešutai turi seleno. Šaltiena yra skysti sąnariai, kurie keliauja į sąnarius. Riebi žuvis turi visko, ko reikia išgyventi lediniame vandenyje. Tu esi tai ką tu valgai. Pagauni mintį? Jei nori nusikratyti savo alaus raumenų ar muffin top, jau žinai ko daugiau reikia nedaryti.
Pilnavertė mityba gali aprūpinti organizmą beveik visiems gyvenimo atvejams.

Vis tik, medžiagos kurių trūksta daugeliui ir kurių papildai gali suteikti geresnę savijautą, sustiprinti imunitetą ir aprūpinti organizmą statybinėmis medžiagomis hormonams, neurochemikalams ir t.t. yra:

• Vitaminas D3 
• Magnis 
• Vitaminas B12

Multivitainai, tabletės, kur yra „viskas ko reikia“ nėra geras pasirinkimas. Multivitamine surinktas medžiagų balansas yra nepritaikytas konkrečiai tau. Vienų elementų per daug, kitų per mažai. Plius tai jog pigiausi parduotuvėse sutinkami multivitaminai bus abejotinos kokybės ir galbūt pasenę.

Kitas klausimas yra maisto papildai kaip baltymų milteliai ir pan.
Nemėgstu žodžio „sportuoti“ nes tai toks platus terminas, kad niekad neaišku ką žmogus turi mintyje sakydamas jog sportuoja. Žaidžia Counter Strike, bėgioja kartą per savaitę ar užsiima kultūrizmu? Drastiškai skirtingos veiklos, kurioms reikia skirtingų metodų.

Raumeningame Prote kalbame apie treniruotes, kurios daro tave stipresniu, atsparesniu, leidžia jaustis ir atrodyti puikiai, plius apsaugo organizmą nuo senėjimo procesų. Daugiau apie tai organizmo departamento skyriuje.
Maisto papildai, kaip baltymų milteliai, kreatinas, BCAA ir pan. turi savo vietą ir laiką. Ar tau jų reikia? Priklauso nuo tavo tikslų ir treniruočių intensyvumo.

#5 Ketogeninė dieta

Kai kalba sukasi apie aukšto produktyvumo dietas, keto, yra tarp jų. Toks valgymo protokolas leidžia išlaikyti energijos lygį stabilų per visą dieną. Organizmas kurui naudoja riebalus, todėl gali sklandžiau persijungti prie asmeninio riebalų (energijos) rezervo, kai maisto nėra. O tai leidžia be problemų nevalgyti 24 valandas ar daugiau.

Organizmas gali gyventi pilnu pajėgumu dviem kurais: Gliukoze arba Ketonais. Tačiau negali abiem iškart. Prioritetas teikiamas gliukozei, tik kai jos nelieka, organizmas pradeda gaminti ketonus. Tai yra supaprastintas modelis.

Nevalgant angliavandenių (ypač gryno cukraus) gliukozės kiekis kraujyje išlieka stabilus. Gliukozės šuoliai ir nuolydžiai daro tiesioginę įtaką energijos lygiui. Jei sugebi jų išvengti, energija nedingsta staiga ir nekyla mirtinas alkio jausmas.

Galima valgyti riebalus, kurie paverčiami į ketonus itin greitai, kaip Kava su sviestu, arba vartoti jau pagamintus „išorinius“ ketonus. Toks maistas suteikia energijos smegenims labai greitai.

Ketogeninė dieta tinka ne visiems. Tačiau tie, kuriems ji veikia, jaučiasi PUIKIAI. Plius, keto gerai susiporuoja su tarpiniu badavimu – vienintele žinoma praktika, kuri vienu metu palaiko ilgaamžiškumą, padeda auginti raumenis ir degint riebalus.

Leave a Reply

Drąsiau, būk pirmas!

avatar
  Subscribe  
Pranešti