Nes mes tikimės pradėti daryti dalykus, kurių niekad iki tol neesame darę. 

Nesenai perskaičiau rezoliuciją rašytą prieš du metus. Pakėlęs antakius stebėjausi kaip pasikeitė man aktualūs dalykai ir kaip nutolau nuo to, kokiu norėjau būti 2014 metais. Užsirašiau būdo bruožus ir sugebėjimus, kurių tada neturėjau ir nesugebėjau įgyti iki šiol. Galima sakyti, kad rezoliucijos neįgyvendinau.

Nevykėlis?

Bet jei kiekvienais metais tampu „protingesnis“, tuomet nelogiška dabar nusistatyti ką turėsiu veikti ir kaip mąstyti ateityje.

Todėl žemiau aprašiau kitokį būdą sukurti veikiančią Naujųjų rezoliuciją. Ši sistema kažkuo primena horoskopą. O straipsnio pabaigoje ir mano asmeninė rezoliucija.


Beje, savo unikalią rezoliuciją gali sukurti ir tu. Pažadu jog kitų metų gale ji neturėtų nuvilti.

Svarbiausia rezoliucijos dalis yra praėjusių metų apžvalga. Iš to galima nubrėžti išvadas apie tai kas buvo aktualu ir spėti, jog panašūs dalykai išliks įdomūs ir ateinančiais metais. Žemiau yra man aktualios kategorijos – pridėk ir atimk kaip tinka.

Informacijos ir žinių vartojimas

Pabandyk atkasti visas skaitytas ir perskaitytas knygas. Bus naudinga tiesiog sudaryti sąrašą. Pakapstyk atmintį, pažiūrėk į knygų lentynas ir pagalvok apie įstrigusias citatas.
Prisimink, kurios knygos tau patiko labiausiai, ką prisimeni apie jas? Brūkštelk porą sakinių apie tai. Į šį sąrašą telpa ir žurnalai, prenumeratos, filmai, tinklalapiai ir tinklaraščiai, kuriuos seki. Įsijunk Facebook ir pažiūrėk kas dedasi naujienų sraute.

Ar turi knygų / resursų , kurie tave nuvedė kažkur toliau? Pavyzdžiui pradėjai plačiau domėtis ten aprašytais dalykais. Arba iki šiol seki autoriaus veiklą.

Asmeniniai užrašai

Atidžiai peržiūrėk savo asmeninius užrašus, jei tokius turi. Bet kas ką rašei apie savo gyvenimą, tinka net darbo tvarkaraščiai ir pan. Iš tokių užrašų galima labai daug sužinoti apie save, prisiminti kur buvau ir ką mąstei anksčiau.

Įkvepiantys žmonės

Ar buvo žmonių, kurie padarė tau teigiamos įtakos? Šeimos nariai, draugai, mokytojai, kolegos. Nebūtinai asmeniškai pažįstami, bet kas, kas savo egzistavimu atnešė kokybės į tavo gyvenimą. Galbūt apie šiuos žmones sužinojai iš knygų arba pažintys su jais paskatino perskaityti tam tikras knygas.

Kelionės

Kiek kartų išvykai iš savo rajono, miesto, šalies ar net kontinento? Su kokiais tikslais tai padarei ir ką geriausio prisimeni iš savo kelionių. Pabandyk užsirašyti kelis punktus kaip buvimas kitoje aplinkoje, bendravimas su kitokiais žmonėmis leido tau jaustis.

Servisai ir paslaugos

Kokiais servisais pradėjai naudotis ir kokios naudos jie atnešė? Tai gali būti internetinės paslaugos, kurios suteikė naujas galimybes arba sutaupė laiko. Naujovės, kurios į gerą pakeitė tavo savaime suprantamus įpročius kaip muzikos klausymas, bendravimas, saviraiška.

Naujos veiklos ir gyvenimo būdas

Ar gyvenime atsirado naujų tendencijų ir veiklų kuriomis pradėjai užsiiminėti? Tai gali būti sportas, kitoks gyvenimo būdas ar požiūris į tam tikrus dalykus. Kas paskatino šiuos pasikeitimus? Perskaityta ir priimta informacija ar atvirkščiai?

Visi punktai yra susiję. Todėl labai svarbu pamatyti tas sąsajas, nes šitaip suprasi iš kur kyla daugiausiai teigiamų rezultatų.

Sugebėjimai ir įgūdžiai

Ką gali padaryti šiandien, ko negalėjai prieš metus? Tai gali būti bet kas. Fiziniai pasiekimai kaip atsispaudimai, nubėgti kilometrai ir pan. Ar dabar gali ruošti maistą, piešti, atlikti savo darbą geriau nei anksčiau?

Daiktai ir įrankiai

Kokie daiktai atėję į tavo gyvenimą atnešė daugiausiai realios naudos? Daiktai dėl kurių džiaugeisi labiausiai ir naudoji dažniausiai. Kurių netekus tikrai norėtum juos pakeisti. Žinant mūsų polinkį į materialias gėrybes šitame punkte verta ne plėstis, o išskirti tik svarbiausius dalykus.

Viskas, ko dar nėra

Ką dar nuveikei, kas netelpa į aukščiau aprašytus rėmelius? Koncertai, spektakliai, perlipti kalnai, įgyvendinti projektai?


Kai perskaitysi straipsnį iki galo, tada peržvelk sąrašą iš naujo ir šį kart tikrai užsirašyk. Kai tai padarysi susumuok vertingas patirtis ir rezultatus atskirose kategorijose. Turėsi savotišką asmeninių pasiekimų sąrašą.

Viskas. Čia ir yra tavo rezoliucija kitiems metams. Vertingos veiklos, kuriomis jau užsiimi. Kitais metais tiesiog skirk joms dar daugiau laiko ir dėmesio.


Bonusas nr. 1

Ar pastebėjai iškilusias sąsajas tarp veiklų? Galbūt tam tikri punktai sukasi apie vieną, kertinį interesą?

Ar buvo kažkas įdomaus, bet šiais metais neskyrei tam daug dėmesio? Kur jauti norą gilintis ateityje?

Viską verta užsirašyti ir sukelti į debesis arba supakuoti ir pasidėti. Savo naujųjų rezoliuciją galima perskaityti kada tik nori. Ji gali būti tiek įpareigojanti, tiek paprastas ankstesnių pasiekimų sąrašas. Daugiausiai naudos šitame reikale suteikia tai, jog skiri laiko pažvelgti į save ir savo gyvenimą.

Bonusas nr. 2

Jei tokia rezoliucija atrodo per paprasta.

Paimk pradinį asmeninių pasiekimų sąrašą ir padaugink jį iš dešimties. Kad ir kaip beprotiškai tai atrodytų, vistiek užsirašyk. Tuomet ties kiekvienu punktu sukurk paprastą atsakymą „kodėl negaliu to pasiekti per ateinančius 6 mėnesius?“. Čia svarbiausia atkreipti dėmesį į stabdančius veiksnius ir trūkstamus resursus.

Ko reikėtų, idealiame pasaulyje, kad pasiektum savo dešimt kartų didesnę asmeninę viziją per pusmetį?
Leisk sau sukurti teorines galimybes kurios dabar neegzistuoja. Gal jos neegzistuos niekad. Nesvarbu, tavęs niekas neįpareigoja to siekti. Šio sąrašo be tavęs daugiau niekas nematys.

Tuomet paimk vieną ar pora tų teorijų ir pagalvok ar jos tikrai tokios nerealios? Izoliavus tai kas mus stabdo mes pamatome dalykus, kuriuos reikia adresuoti pirmiausia.

 


Man pavyko išvynioti tokią rezoliuciją

 

Knygos, žmonės ir kur tai mane nuvedė

Vagabonding – knyga apie keliavimą kaip gyvenimo būdą. Supratau jog tikrai noriu pabandyti keliauti be didelių įsipareigojimų. Tai nėra taip sunku ir nereikalauja daug resursų. Knygą perskaityti paskatino Tim Ferriss podkastas, su autoriumi Rolf Potts.

Kettlebell – Simple & Sinister – knyga, iš kurios perėmiau minimalistinį protokolą, skirtą didinti raumenų stiprumą. Tai paskatino labiau domėtis autoriaus Pavel Tstatsouline veikla. Daug žinių suteikė dar vienas Tim Ferriss podkastas.

The Name of the Wind – knygų serija ir kompiuterinis žaidimas The Witcher 3. Šie kūriniai leido atrasti modernią fantastiką ir jos potencialą asmeniniam tobulėjimui. Kuris kyla iš įkvepiančių personažų, išgyvenančių ir sprendžiančių asmeninius sunkumus. Mes mokomės iš istorijų, ir per metaforas. Todėl tokios knygos ir žaidimai leidžia pailsėti nuo kasdienių aktualijų, bet kartu gauti naudos, kuri persipila į realų gyvenimą.

Becoming the Iceman – knyga, kurios dėka atradau šalto dušo ir ledinės vonios teikiamus privalumus ir iššūkius. Labai susidomėjau autoriaus Wim Hof veikla. Nemažai sužinojau iš Tim Ferriss ir Joe Rogan podkastų. Wim Hof ištobulintas kvėpavimo metodas ir šaltas dušas man leido sustiprinti imunitetą ir iš naujo atrasti rytinę meditaciją. Pačio Wim Hof istorija yra tikrai įkvepianti. Jis ne kartą peržengė oficialias žmogaus galimybių ribas. Dešimtmečius trukusio užsispyrimo dėka pasaulis dabar klauso ką Wim Hof nori pasakyti mums apie mus pačius.

The Art and Science of Low Carbohydrate Performance – viena aiškiausių, mano nuomone, knygų apie ketogeninę dietą ir jos pritaikymą sau. Kai kalba sukasi apie ketogeninę dietą teorija yra viena, bet praktika visai kas kita.

Tom Bileyu ir Inside Quest – šviežia organizacija, kurios tikslas išsiaiškinti kaip sėkmingi žmonės tampa sėkmingais.

 

Pirkiniai

  • 20kg gira – Nusipirkau kai išaugau 16kg girą. Aišku, tai susiję su Simple & Sininster protokolu.
  • Moleskine ryto žurnalas – Mano pirma tikrai kokybiška užrašų knygelė, kuri suteikia rytiniam rašymui solidumo.
  • Hario V60 stiklinis ąsotis ruošti kavai – leido suprasti ką reiškia trečiosios bangos kava ir sukurti savo ryto ritualą. O tai nuvedė mane netikėtais, bet labai gerais keliais.
  • Dvi poros brangių, kokybiškų kelnių – praktinis principo „Pirk dvigubai brangesnius daiktus, bet dvigubai mažesniais kiekiais“ pritaikymas.

Kelionės

Italija, Venecija – pasirodė kaip miestas išlaikęs kelių šimtmečių senumo dvasią. Dėl to jog jo viduje nėra ratuotų transporto priemonių ir vietos naujiems pastatams.

Islandija, Reikjavikas – ši sala man leido pamatyti kaip atrodė priešistorinė žemė. Grubi ir atšiauri gamta, kuri ir yra tikroji žemės šeimininkė, o mes tik maži jos gabaliukai.

Servisai

  • Spotify – internetinis radijas, kuris leidžia man greitai rasti tinkamą muziką visoms gyvenimo situacijoms.
  • Instagram – naudoju strategiškai, ryte. Kokybiškas nuotraukų srautas, kuris veikia kaip priminimas dėl ko stengiuosi.
  • Evernote – tiesiog išorinės smegenys. Užsirašau viską, visur ir visada.

Tendencijos

  • Biohakingas – savo biologijos optimizavimas aukštam produktyvumui ir ilgam, sveikam gyvenimui. Tai glaudžiai persipina su jėgos treniruotėmis, Tim Ferriss ir Dave Asprey veikla, bei ketogenine dieta ir dar tūkstančiu kitų sferų.
  • Trečiosios bangos kava – geros kavos ruošimas namuose.
  • Van Life – geografiškai nepriklausomas gyvenimas. Kai tavo namai turi ratus ir variklį, tampi viso pasaulio piliečiu.

Kitos veiklos

  • Prieš 9 mėnesius pradėjau rašyti Raumeningą Protą.
  • Susintetinau Ryto Ritualą, kuris greitai pradės savo veiklą.

Mėgstu turėti apytikslę idėją kur noriu atsidurti, tačiau palieku sau laisvę kaip ten patekti.

Toliau dirbsiu prie savo tikslo tapti geografiškai nepriklausomu. Išbadinėsiu kitus biohakingo metodus, dėl kurių galiu žongliruoti projektais ir mėgautis aktyviu laisvalaikiu. Spėju, kad fizinis fitneso treniruotės iš bendrinių taps labiau orientuotos į laipiojimą uolomis ir čiuožinėjimą snieglente.
Manau jog nustosiu gilintis į kavos ruošimo subtilybes ir pradėsiu aktyviau domėtis kompiuteriniais žaidimais, kaip asmeninio tobulėjimo priemone.

Bet svarbiausia judesys.

Reguliarus savo veiklos ir rezultatų analizavimas, toks pat kaip ir ši rezoliucija, leido man suprasti kas veikia ir kas ne. Būna, kad gyvenimas atveda į savotišką komforto zoną. Tuomet nustoju stebėti savo aplinką, nes tiksliai žinau kas bus rytoj. Ir nebeieškau metodų kaip padaryti kad būčiau produktyvesnis, stipresnis ir išmokčiau kažką naujo. Tai patogi būsena, tačiau joje, ilgainiui, tampu neramus. Žinau jog geriausiai jaučiuosi šiek tiek už savo komforto zonos ribų.

Lygiai to pačio linkiu ir tau. Ateinančiais metais kuo dažniau nuklysti nuo tako. Nebijoti šokti į brūzgynus ir ieškoti ten ko nors įdomaus. Produktyvių ir stiprių metų!

Simas.

[yikes-mailchimp form=“1″ title=“1″ description=“1″ submit=“Prenumeruoti“]

 

Leave a Reply

Drąsiau, būk pirmas!

avatar
  Subscribe  
Pranešti